Kącik architekta – Rising from Tragedy: A Conversation with Calatrava, Childs and Libeskind autorstwa Andrew Caruso

Pracownia SOM / dbox National Building Museum i współpracujący z Metropolis magazyn Andrew Caruso zabierają cię do wnętrza umysłu projektanta.
trzech wybitnych postaci w procesie odbudowy 9/11 wraz z niedawnym wywiadem przeprowadzonym na Konwencji Krajowej AIA 2012.
Heroiczny.
Kontemplacyjny.
Rozpaczać.
Zwycięski.
Odrodzenie dawnej siedziby World Trade Center na dolnym Manhattanie wywołało znaczącą reakcję publiczną i refleksję.
Z konsekwencjami tak złożonymi, jak głębokimi, nie jest zaskakujące, że zajęło to ponad dziesięć lat, aby uleczyć miejskie blizny z 11 września 2001 roku.
Miałem rzadką okazję usiąść z trzema architektami pracującymi na miejscu, Santiago Calatrava , David Childs i Daniel Libeskind, na niedawnym kongresie American Institute of Architects w Waszyngtonie, gdzie zostali uhonorowani wraz z czterema innymi, jako.
Architekci leczenia ..
Omówiliśmy ich doświadczenia związane z przekształceniem jednego z najbardziej znaczących kulturowo miejsc w historii Stanów Zjednoczonych.
W tym wywiadzie rozpoczynamy serię rozmów, Inside the Design Mind .
z kluczowymi architektami, odkrywając motywy dzisiejszych ikon projektowych i wpływowych.
Inicjatywa ta jest częścią zamiaru National Building Museum, aby opowiedzieć historię naszych czasów poprzez architekturę, inżynierię i projektowanie.
Andrew Caruso: Co jest w architekturze, być może odmiennej od innych form sztuki, która promuje proces uzdrawiania.
National 9/11 Memorial Aerial.
Joe Woolhead Santiago Calatrava: Nigdy nie myślałem o tym, ale rozumiemy architekturę jako mającą poczucie trwałości.
Architektura przeważnie nas przeżywa.
Cokolwiek budujemy, jesteśmy świadomi, że pozostaje on dla następnego pokolenia.
Pod względem dawania poczucia pamięci, architektura jest bardzo przydatna.
Zapamiętanie, po łacinie, jest źródłem słowa monument.
Tak więc postać pomnik dla następnego pokolenia, aby nigdy więcej się nie stało; a po drugiej stronie, aby odbudować, jest także wzorem dla przyszłego pokolenia.
Z tych dwóch punktów widać analitycznie głęboki sens wysiłku na dolnym Manhattanie.
David Childs: Nie jestem pewien, czy w to kupię.
Czy naprawdę możesz opisać rzeźbę, która różni się od malarstwa, od architektury.
W ciągu ostatnich trzech lub czterech dziesięcioleci nastąpiło połączenie tych dyscyplin.
Myślę, że w rzeczywistości te rzeczy się zatarły.
To takie cudowne, jego otwartość.
Architektura może z pewnością na swój sposób, ale także poezję.
Daniel Libeskind: Architektura promuje leczenie, ponieważ łączy ludzi.
To dosłownie przestrzeń emocji i naszego życia.
Nie ma nic abstrakcyjnego w architekturze, jeśli chodzi o uzdrowienie.
Jednak jest to również coś ze snów, ponieważ architektura tworzy perspektywę orientacji – miejsca, w którym się znajdujesz, oraz pamięci – w tym samym czasie.
W tym sensie uważam, że jest to największy instrument uzdrawiania, jaki mamy.
Każdy kontekst miejski i budynek wprowadza ludzi w społeczną i kontekstualną całość.
To jest zagadka i moc architektury.
Caruso: Jaka nowa świadomość przyniosła ci ten projekt jako projektant.
Calatrava: Jak słyszę w moim akcencie, nie jestem Amerykaninem.
Ale tragedia z 11 września nie była faktem lokalnym; to był fakt na całym świecie.
Świat po 11 września następnego dnia był inny.
11 września nigdy nie myślałem, że będę tu dzisiaj.
Być częścią tych, którzy wnieśli swój wkład, a ja jestem tylko jedną częścią, myślę, że jest częścią mojego przeznaczenia.
Libeskind: Jestem nowojorczykiem, imigrantem w mieście.
Właśnie dlatego nie odbudowałem potrzebnych budynków.
Chciałem nasycić stronę duchem tego, w co wierzę, że jest w Nowym Jorku.
Choć budynki stoją w siatce, tworzą spiralę otwartą na rzekę Hudson, wspaniałą trasę imigrantów.
Chciałem nasycić stronę symboliką światła, która otwiera się między godziną 8:46 a 10:28, kiedy świat się zmienia; być pamiątką w świetle i nową wielką przestrzenią obywatelską poza samym pomnikiem.
1776 wysokość budynku.
Nie zrobiłem.
Uważam, że powinien to być najwyższy budynek na świecie, ale chciałem, aby ludzie czuli, że Deklaracja Niepodległości jest związana z podłożem, na które padali ludzie, i tak samo staje się częścią pomnika.
To niespotykany projekt.
Nie możesz przewidzieć, jak emocjonalny i złożony jest taki projekt.
To maraton, a nie sprint.
Trzeba mieć dużo cierpliwości i nie można się kołysać z różnego rodzaju opinii i plotek generowanych wokół ciebie.
Nauczysz się wielu rzeczy, których nigdy nie możesz się nauczyć z żadnego innego miejsca poza tym doświadczeniem.
Caruso: Panie Childs, zrobił pan już wiele wieżowców.
Czym różni się World Trade Center.
Childs: Cóż, każdy budynek ma swoje własne wyzwania.
Ten miał wiele technicznych wyzwań.
Jest w rzece, wielkiej rzece.
Musisz zejść na głębokość 80 stóp do podłoża, aby go zakotwiczyć.
A ponieważ jest to wysoki budynek, to jest
[patrz też: Dmuchawy bocznokanałowe, listwy przysufitowe, domy z drewna cena ]

Powiązane tematy z artykułem: Dmuchawy bocznokanałowe domy z drewna cena listwy przysufitowe